نیکون D6 سیزدهم شهریورماه معرفی می‌شود
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
نیکون D6 سیزدهم شهریورماه معرفی می‌شود
نوشته شده در یک شنبه 10 شهريور 1398
بازدید : 119
نویسنده : دیجی خبر

دوربین جدید و پرچم‌دار نیکون D6 با بهره‌مندی از لرزش‌گیر تصویر در بدنه‌ی داخلی دوربین (IBIS) و فوکوس خودکار، هم‌زمان با نمایشگاه ایفا ۲۰۱۹ رونمایی می‌شود.

 

براساس آخرین گزارش‌های منتشر‌شده از ژاپن‌، نیکون قصد دارد دوربین پرچم‌دار DSLR نیکون D6 را معرفی کند. به‌نظر می‌رسد با توجه به شایعه‌های مطرح‌شده، دوربین پرچم‌دار نیکون با لرزش‌گیر بدنه‌ی داخلی به‌علاوه‌ی قابلیت تصویربرداری بهتر به‌همراه ویژگی‌های بهبودیافته‌ی دیگری، چهارم سپتامبر (سیزدهم شهریور) معرفی شود.

 

پیش‌تر شایعه شده بود نیکون قصد دارد دوربین پرچم‌دار فول فریم DSLR‌ خود را در اکتبر معرفی کند؛ اما آخرین گزارش‌ها حاکی از آن است که باید منتظر رونمایی دوربین جدید در چند روز آینده باشیم.

در سال ۲۰۱۶، نیکون دوربین پرچم‌دار D5 را با قابلیت‌های خاصی معرفی کرد. دوربین‌های بدون آینه‌ی سری Z نیکون نیز با قابلیت‌های درخورتوجه و توسعه‌یافته معرفی شدند. با توجه به سابقه‌ی نیکون در معرفی دوربین‌های پیشرفته، به‌نظر می‌‌رسد این‌بار هم محصول ارتقایافته‌ این شرکت را شاهد باشیم. انتظار می‌رود دوربین D6 نیکون اواخر سال ۲۰۱۹ یا اوایل سال ۲۰۲۰ به بازار عرضه شود.

 

براساس شایعه‌های مختلفی که درباره‌ی دوربین جدید نیکون مطرح‌ شده است، احتمالا باید منتظر دوربینی پرچم‌دار با سیستم فوکوس خودکار پیشرفته، قابلیت‌های تصویربرداری بهبودیافته، اسلات دوگانه‌ی CFExpress، دو پردازنده‌ی جدید EXPEED، وای‌فای داخلی، تصویربرداری عالی بدون ایجاد صدا و از همه مهم‌تر لرزش‌گیر تصویر در بدنه‌ی داخلی دوربین (IBIS) باشیم.

 

هنوز نیکون مشخصات دوربین جدید خود را تأیید نکرده و باید تا روز رونمایی منتظر بمانیم و ببینیم آیا دوربین D6‌ با این مشخصات معرفی و درنهایت به بازار عرضه خواهد شد یا خیر.

اولین ویژگی حائز اهمیت در هر دوربین، حسگر آن است. حسگر مورد انتظار ما در دوربین نیکون D6، یک حسگر فول فریم CMOS با رزولوشن ۲۴ مگاپیکسل می‌باشد. البته با توجه به افزایش محبوبیت روز افزون حسگرهای BSI CMOS در دوربین‌های دیجیتال، احتمال استفاده از این حسگرها به جای حسگر CMOS در دوربین نیکون D6 نیز می‌رود. پردازشگر احتمالی مورد استفاده در دوربین نیکون D6، پردازشگر Expeed 6 می‌باشد.

ویژگی مهم بعدی در دوربین‌های عکاسی، قابلیت تصویربرداری و فیلم‌برداری است. با توجه به وجود قابلیت فیلم‌برداری ۴K با حداکثر سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه در دوربین نیکون D5، بدون شک شاهد قابلیت فیلم‌برداری ۴K در دوربین نیکون D6 نیز خواهیم بود؛ اما انتظار می‌رود که حداکثر سرعت فیلم‌برداری ۴K در دوربین نیکون D6 به ۶۰ فریم بر ثانیه برسد.

 

همچنین انتظار فیلم‌برداری آهسته (اسلوموشن) با حداکثر سرعت ۱۲۰ فریم بر ثانیه و عکاسی پیاپی تا ۲۰ فریم بر ثانیه را از دوربین نیکون D6 داریم.

میزان حساسیت ISO احتمالی در دوربین نیکون D6، حداقل ۵۰ و حداکثر ۲۰۴۸۰۰ می‌باشد. همچنین انتظار می‌رود که حداکثر سرعت شاتر در دوربین نیکون D6، ۱/۸۰۰۰ ثانیه و حداقل سرعت شاتر در این دوربین، ۳۰ ثانیه باشد؛ همانگونه که در دوربین نیکون D5 نیز شاهد بودیم.

نمایشگر، بخش مهمی از دوربین‌های دیجیتال محسوب می‌شود. انتظار ما از نمایشگر دوربین نیکون D6، یک نمایشگر TFT LCD با دقت ۲٫۶۰ میلیون نقطه‌ای و اندازه‌ی ۳٫۲ اینچی می‌باشد. با توجه به قابلیت لمسی بودن نمایشگر، تنها در هنگام پخش فیلم‌ها و تصاویر، انتظار می‌رود که نمایشگر دوربین نیکون D6، در هنگام ضبط فیلم و ثبت تصاویر نیز از قابلیت لمسی برخوردار باشد تا ویژگی‌هایی نظیر تنظیم فوکوس آسان را برای کاربران فراهم آورد.

تغییر مهمی که در دوربین نیکون D6 نسبت به دوربین نیکون D5 انتظار داریم، کاهش وزن بدنه‌ی دوربین است. بدنه‌ی دوربین نیکون D5، وزنی معادل ۱۴۱۵ گرم دارد که مقداری سنگین محسوب می‌شود. انتظار می‌رود کاهش وزنی حدود ۲۰۰ تا ۴۰۰ گرم در دوربین نیکون D6 نسبت به دوربین نیکون D5 را شاهد باشیم.

سایر ویژگی‌های مهمی که بنظر در دوربین نیکون D6 شاهد آنان خواهیم بود؛ عبارتند از:

  • فوکوس خودکار تشخیص فاز
  • منظره‌یاب اپتیکال
  • دو جایگاه کارت حافظه برای فرمت‌های Compact Flash و XQD
  • شاتر الکترونیکی
  • حالت سکوت در هنگام تصویربرداری و فیلم‌برداری
  • لرزشگیر تصویر
  • باتری لیتیوم یونی EN-EL18a (که قابلیت ثبت حدود ۳۷۸۰ تصویر در هربار شارژ را برای شما فراهم می‌آورد.)
  • قابلیت اتصال بی‌سیم از طریق Wi-Fi و Bluetooth
  • موقعیت‌یاب GPS
  • پشتیبانی از USB 3.1
  • پشتیبانی از زبان فارسی





مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: